Problem och felsökning, kontrollera följande:
 

Att operativsystem, e-legitimationer och webbläsare är uppdaterade

Se till att ha uppdaterade enheter, system, program, e-legitimationer och appar. 

  • Webbläsare som är uppdaterade.
  • E-legitimationer som är uppdaterade och giltiga. 
  • Apple telefoner (iPhone) och surfplattor (iPad) med en uppdaterad version av iOS.
  • Apple datorer med en uppdaterad version av MacOS.
  • Android datorer, telefoner och surfplattor med en uppdaterad version av Android.
  • Google datorer med en uppdaterad version av ChromeOS.
  • Windows datorer och surfplattor med en uppdaterad version av Windows.
  • Linux datorer, telefoner och surfplattor med en uppdaterad version av den Linux distribution du använder (Fedora, Ubuntu, Debian, Arch, Gentoo osv..).

 

Finns det en driftstörning av e-legitimation?

På följande länkar kan du kontroller om det finns någon driftstörning för e-legitimation:

 

BankID:

Tips: Det kan även finnas mer information hos din bank.

Länk: Driftsinformation (bankid.com)


SITHS: 

Länk: Driftstatus - Inera
 

Freja eID+:

Länk: Supportsida - Freja (frejaeid.com)

 

Finns det en driftstörning hos Kristianstads kommun?

På Kristianstads kommuns webbplats, under Service­meddelanden på förstasidan, läggs eventuella stora driftstörningar ut.

Länk : Kristianstads kommun 
 

Finns det en driftstörning på e-tjänsteportalen?

Även centralt på e-tjänsteportalen (där du är nu) eller inne i en e-tjänst kan det läggas ut driftstörningar beroende på vad som är påverkat. 

 

Har du har tillgång till stabilt internet?

Kontrollera att ditt internet är stabilt.

Om du är utomhus på mobilt internet och har dålig täckning kan det vara bra att ta sig till en plats och koppla upp via WIFI eller kabel innan du gör e-tjänsten. 

Kontakta din internet- eller din telefonileverantör om du är osäker eller tycker att ditt internet inte är stabilt.