Sjuklöneersättning för merkostnader vid ordinarie personlig assistents sjukfrånvaro - ansökan

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Information:

I denna e-tjänst ansöker du om sjuklöneersättning för merkostnader vid ordinarie personlig assistents sjukfrånvaro.

Alla underlag som ska bifogas ska vara i PDF-format.

Kommunen behöver få in en ansökan med kompletta uppgifter och underlag som styrker att merkostnader har uppstått för att kunna behandla ärendet.

För att inte behöva fylla i företagsuppgifter i e-tjänsten varje gång rekommenderar vi att i webbläsaren under inställningar, ställa in autofill. 

För mer information läs riktlinjerna

 

Hämta dina företagsuppgifter
 

När du loggar in i e-tjänsten kan du hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket.
Läs mer på sidan Så här hämtas företagsuppgifter. (www.bolagsverket.se)
När du företräder ditt företag krävs det att du använder din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten. E-legitimationen bevisar att det är du som gör registreringen. 

OBS!

Endast den som är firmatecknare/styrelseledamot kan genomföra hämtningen av uppgifter från bolagsverket.
Om annan medarbetare än firmatecknare fyller i denna e-tjänst så måste organisationsuppgifterna fyllas i manuellt. 

 

När du använder våra e-tjänster lagrar vi dina uppgifter enligt kommunens bestämmelser för personuppgiftshantering. Läs mer här

Frågor om e-tjänsten

Omsorgsförvaltningen - Ekonomienheten

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Representera ansökande vårdbolaget
  • Samtliga bilagor i .pdf format
  • Lönespecifikation
  • Tidsredovisning ordinarie personal
  • Tidsredovisning vikarie
  • Beräkningsunderlag dag 1-14
  • Sjuklista för ordinarie assistent och insatt vikarie
  • Ev. fakturabild
  • Ev. fullmakt

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa